Hello everyone
Remember to study for the next exam, which it'll be on Tuesday. Today and yesterday we were practicing simple descriptions about sculptures, and a similar activity will appear on the exam, in which I'll give a picture and some information about the sculpture and you have to describe it with simple sentences.
Here you have the example we did today in the classroom about a penguin sculpture:
It's very big
It's made of plastic
It's new
It's a realistic sculpture
I like/I don't like it because it's...
Remember that you can use connectors to make the writing more interesting, like but, because, and, so...
As you see, you know enough vocabulary to speak about its size (big, small), material (stone, ice, wood, plastic, clay), age (new, old), style (realistic, abstract) and tell you personal opinion (if you like it or not and why).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Recordad que habrá examen el martes, así que estudiad este finde. Hoy y ayer estuvimos practicando descripciones sencillas a partir de esculturas, y aparecerá una actividad sencilla en el examen, donde os daré una imagen y un poco de información y tendréis que redactar frases sencillas.
Aquí tenéis el ejemplo que hicimos en clase de una escultura de un pingüino:
Es muy grande
Está hecho de plástico
Es nueva
Es una escultura realista
Me gusta/no me gusta porque....
Recordad que podemos usar conectores para que la redacción quede más elaborada:
but --> pero
and --> y
because --> porque
so --> por lo que, así que
Como ves, sabes el suficiente vocabulario para hablar acerca de su tamaño (grande, pequeño) material (piedra, hielo, madera, plástico, cerámica), edad (nuevo, viejo), estilo (realista o abstracto) y decir tu opinión personal (si te gusta o no y por qué)
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.